31 روز با 'بنکسی' در نیویورک

مجموعه ای که در زیر مشاهده خواهید کرد، تحت عنوان "Better Out Than In" در پی سفر 31 روزۀ بنکسی به شهر نیویورک به وجود آمده است.

این مجموعه مثل دیگر کارهای بنکسی به مسائلی از قبیل سانسور در هنر، اعتراض به فرهنگ عوامانه، مخالفت با تروریسم و جنگ ابرقدرتها در خاورمیانه، و سایر مسائل اجتماعی سیاسی است. در ادامه میتوانید فعالیت بنکسی را در نیویورک دنبال کنید:

- روز اول : "خیابون تو بازیه"؛ گرافیتی یک جرم است"

-روز دوم: "این لهجۀ نیویورکی منه، معمولا اینجوری مینویسم"

- روز سوم: "سگی که شیر آتشنشانی را تکمیل میکند!"

- روز چهارم : "آشغال، موزیکال! | لباس زیر کثیف، موزیکال! | تفریحگاه عوام الناس، موزیکال!"

روز پنجم:" آبشار سه بعدی متحرک" [این اثر به عنوان یک چیدمان در فضای عقب یک کامیون اجرا شده است]

روز ششم : در این روز بنکسی تصویری در سایتش منتشر نکرد، و به جای آن ویدئو-مونتاژ کوتاهی با عنوان "حملۀ موشکلی شورشیان" که دربارۀ شورشیان طالبان ساخت و در کانال یوتیوبش قرار داد:

روز هفتم : "نبرد برای زنده ماندن یک قلب شکسته ..."

روز هشتم: "نقل قولی تقلبی از افلاطون!"

روز نهم : "اسب های مجهز به دید در شب (نقاشی پشت کامیون)! با ماشینی در قسمت شرقی..."

روز دهم : "کنده شدن تابلو توسط سمور آبی"

روز یازدهم : "سکوت بره ها در کامیون کشتارگاه"

روز دوازدهم : "اعتراف بتنی!" [این دسته از مکانها معمولا در کلیساها هستند و محل مخصوصی برای اعتراف به گناه است]

روز سیزدهم : مجموعه ای از کارها با تکنیک اسپری برای فروش که در غرفه ای پارک مرکزی نیویورک ارائه شدند

 

روز چهاردهم : "آنچه ما در زندگی انجام میدهیم پژواکی است در ابدیت."

- روز پانزدهم : "ادای احترام به کشته شدگان در حادثه انهدام برجهای دو قلو در تروبیکا"

- روز شانزدهم : "واکسی غمگین، در حال برق انداختن کفش رونالد مک دونالد! "

- روز هفدهم : "پل پیادۀ ژاپنی "

- روز هجدهم : "گالری در فضای آزاد" [در این نمایشگاه مجموعه ای از کارکترهای پیشین او در قالبی جدید ارائه شدند]


- روز نوزدهم : [با عرض پوزش؛ به علت ناهمخوانی محتوی این تصویر با قوانین و شئونات کشورمان، از انتشار آن معذوریم ]


- روز بیستم : "پسربچه ای که شیر آتشنشانی را با چکشش میشکند."

- روز بیست و یکم : پسر بچه ای در حال نوشتن جملۀ " گتو برای زندگی" [گتو در لغت به معنای محلۀ یهودی نشین است، که در این اثر کنایه از حمایت همه جانبۀ دولت آمریکا از اسرائیل است] 

- روز بیست و دوم : ابوالهول شهری. با زیر عنوان: "همه چیز بجز ابواالهول در آشپزخانه"

- روز بیست و سوم : در این روز بنکسی به جای یک اثر، تنها این شبه بیانیه را در سیاتش منتشر کرد. [احتمالا منظورش از هنر امروز، هنر خیابانی است؛ که به دلیل اینکه قانون تلقی آسیب به اموال عمومی را نسبت به آن دارد، پلیس با هنرمندان این رشته برخورد میکند]

- روز بیست چهارم : "در انتظاری بیهوده ... جلوی درب کلاب" [این نقاشی روی کرکره یک مغازه انجام شده است]

- روز بیست و پنجم : "خودت رو کنترل کن" [الهۀ مرگ سوار بر ماشین برقی های شهر بازی!]

- روز بیست و ششم : "بدون شرح!" [پشت کامیون نویسی]

- روز بیست و هفتم : "این سایت حاوی پیام های مسدود شده است."

- روز بیست و هشتم : "ربات بارکد زن!" [اشاره به فرهنگ مصرف گرای امروزی]

- روز بیست و نهم : "بدون عنوان"

- روز سی ام : "پلنگ باغ وحش برانکس نیویورک"

- روز سی و یکم : "تورمِ بالا-آوردن، بنکسی!"