مدرسه سنت کولتا / مایکل گریوز

مدرسه سنت کولتا / مایکل گریوز

مایکل گریوز (۲۰۱۵ ـ۱۹۳۴) یکی از طرفداران جدی خلق طراحی‌های خوب ِقابل دسترس برای عموم مردم به حساب می‌آید و در زندگی حرفه‌ای‌اش مجموعه بزرگی از طراحی‌هایی را خلق کرد که طیف وسیعی از طراحی محصول (کالا) تا معماری را در بر می‌گیرد. گریوز پست مدرنیسم را به واسطه تأکیدش بر تزئینات و زیبایی‌شناسی، مقابل دیدگان عموم مردم قرار داد و محکم از فلسفه طراحی‌هایش دفاع کرد؛ حتی زمانی که طراحی‌هایش معمول و عادی به نظر نمی‌رسیدند.

سنت کولتا در سال ۱۹۵۹ توسط والدین یک کودک سندروم داون پایه‌گذاری شد. آن‌ها بخاطر تجربه مشکلات شخصی که برای فراهم کردن آموزش مناسب برای کودک خود داشتند، تصمیم گرفتند این مدرسه را به عنوان یک چارت آموزشی ویژه تأسیس کنند که به کودکان دارای معلولیت شدید یا چندگانه خدمات و آموزش می‌داد. به همین جهت رنگ‌های روشن و فرم‌های ساده آن را برای افرادی که ساختمان به آن‌ها خدمات می‌دهد بسیار مناسب می‌کند، زیرا سرگرم‌کننده، بازیگوش و دعوت‌کننده است.


در زمینی به مساحت ۸۳۶۰ متر مربع، مجموعه‌ای از "مدرسه خانه‌ها" دو طبقه ساخته شده است که به یک سالن مرکزی دو طبقه با نورگیر متصل می‌شود که به آن "روستای سبز" گفته می‌شود. این قسمت شامل یک اتاق اجتماعات و سالن ژیمناستیک برای دانش‌آموزان است. این چیدمان فضایی به طرز شگفت‌انگیزی همه برنامه‌های اجرا شده توسط مؤسسه، از جمله برنامه روز بزرگسالان را در خود جای می‌دهد.

کل هزینه اجرای پروژه به حدود ۳۲ میلیون دلار رسید که از محل تخصیص بودجه کنگره، اوراق قرضه تضمین شده توسط بانک آمریکا و کمپین جمع‌آوری کمک تأمین شد. چیزی که والدین، همسایگان و عموم مردم را شگفت‌زده می‌کند، طراحی و ساخت با کیفیت همه قسمت‌های ساختمان است. مرکز آموزشی دانش‌آموزان از ۳ تا ۲۲ سال سن را می‌پذیرد که بر اساس سن در یکی از پنج «خانه» اسکان داده می‌شوند. این ساختمان دارای یک مرکز پرستاری، مراکز فیزیوتراپی و یک اتاق آب درمانی است. همچنین استودیو‌هایی برای آموزش هنر و موسیقی و "اتاق‌های حسی" برای تحریک دانش‌آموزان با نور‌ها، رنگ‌ها و صدا‌ها وجود دارد.